Aqeela

A STORY TO SHARE.....

Friday, September 12, 2008

Kegerodosian...

Emotionalku terselak seketika di atas pari-pari yang menjadi askar dalam transaksi operasi tuan harta dan tanah. Di depan atau di belakang tidak terlepas walau setegup air liur atau nafas terhembur atau sekilas cahaya sakti mataphorias. Sidang lama dan baru terbayang mimpi yang pada firasatnya memjahanamkan diri bak parasit Giardia lamblia yang secara halus menembusi otak dan pemikiran.
"Aku tak ada pilihan.... kalau ada sudah pasti kamu aku................."
Mutiara kaca dihempas pasti pecah, mutiara batu dibaling belum tentu... siapa ya yang mahu pergi di tempat macam itu, dengar tak nampak , nampak tak pandang, cakap tak perasan, tau-tau ambil bau saja. Borak saja dengan dinding atau kayu atau Mr.Hp atau Mr.Acer atau Mr. IBM atau mana mana papan kekunci.....

Pasti sungguh aku dicop sitelan masalah... gundur..gondorongggg...gederrrreeenggg......bukan bunyi tapi sebenarnyer adalah sifat yang tak tersebut oleh huruf dan abjad. Isy..Isykkk..
Sungguh indah kalau semua yang cantik bau harum..tetapi kalau ia cantik tapi ia busuk pasti ada bakteria yang sedang mentelaah dalam kesenyapan.

Tuhan ku, berikan aku restu dan ilham dalam pencarian perompakan yang sedegil dan sebenak ini. Mungkin seteruku sedang bermain-main di legaran sambil bersiulan keriangan melihat aku hilang haluan dalam kelemasan.

1 comment:

Unknown said...

gondoron... gondorrreeennngggggg....
no komennggggggg.....(LPLS)