Aqeela

A STORY TO SHARE.....

Wednesday, July 17, 2013

Majlis Aqiqah 04 July 2013


Alhamdulillah semua berjalan dengan lancar seperti yang dirancang. Alhamdulillah kerana semua tetamu yang dijemput hadir ke majlis aqiqah  ini. Alhamdulillah dikurniakan keluarga yang sama-sama membantu untuk majlis ini terutama Tok Pa and Tok Ma.

Majlis ni actually memang boleh dikatakan agak ad-hoc jugak lar sebab it took me almost 2 weeks to decide samada nak buat ke tak. Sebabnyer sebelum-sebelum ni semua baby yang ada dalam our family kurang-kurang after 3 months baru nak buat so this time macam cepat sikit . Lagi pun diana baru habis pantang so I think its a good move lar actually. After consult dengan diana , pa and ma .. hari yang we all pilih adalah khamis malam jumaat 4 July. Very simple majlis coz hanya jemput family, close friends, neighbours and orang surau.
 Majlis dimulakan dengan bacaan surah dan doa oleh Tuan Imam , kemudian di tahniq dan taqliq serta potong anak rambut sambil diiringi oleh bacaan selawat dan Salam buat Junjungan Besar Nabi Muhammmad S.A.W. Alhamdulillah  baby langsung tak nangis and maybe Aqeela dah biasa dengar papa dia dodoi camtu kot so macam cool jugak lar dia malam tu.
With Kak Long (Tudung) Kak Ngah (Baju Pink) Cousin Alesya
Personnaly... I'm touch bila tengok Imam pegang baby aqeela macam baby dia sendiri... rasa sebak sampai nak menitik air mata tengok aqeela masa tu.. Her eyes staring straight to Tok Imam and macam faham dengan doa yang sedang dibacakan . Rasa nya dugaan yang Allah berikan ini bagai satu nikmat yang sememangnyer aku sendiri tak pernah rasa. Permudahkanlah urusan ku Ya Allah... kerana hanya engkau yang mampu melakukannya... sejahterakanlah anak kecil ku ini... berikanlah aku peluang untuk menjadi seorang ayah, suami dan anak yang diberkati dan diredhai oleh mu. Amin

Sekali lagi buat keluarga tercinta My Beloved diana, kids, Pa n Ma, adik beradik...... those yang helping us directly or indirectly.... millions thanks to you guys for make it this aqiqah happened. Tak terbalas jasa kalian semua and love uols so much. Maaf sekiranya ada salah dan silap..halalkan sekiranya ada yang terlebih atau terkurang sepanjang majlis ini dilangsungkan.

Ain Afra (Budak kecik ni pon tolong kemas gak)..hehehe

No comments: