Aqeela

A STORY TO SHARE.....

Sunday, December 14, 2008

GEZUTAN

Ikwas: En Adi, boleh confirm tak samada hadir atau tidak sebagai panel ?
Me: Hah...(terkejut ) Puan boleh ulang balik tak?
Ikwas: spt di atas
Me: Saya takda pulak terima apa-apa makluman atau surat pasal ini.
Ikwas: Boleh tak En. adi call Jaypeeaaa untuk dapatkan maklumat lebih lanjut sebab nama
En.Adi ada dalam senarai.
Me: Ok lah camtu saya call Jaypeeaaa dulu...

Selepas menelefon pihak yang berkenaan adalah disahkan bahawa aku telah dilantik sebagai panel penilai untuk P*C 2008 . Tak lama lepas itu surat di fax kan dan terus menghadap YBerbahagia Dato' untuk kelulusan. Tanpa berfikir pjg, Dato' terus approved dan aku balik untuk packing brg2. At the same time rakan-rakan seperjuangan EnTayo dan EnTazz telah menelefon bagi mendptkan berita selanjutnya. En.Tayo nampaknya kali ini tidak berkesempatan memandangkan komitmen yang tinggi serta atucara yang telah dirancang sepanjang minggu maka bertolak lah aku ke Kluang bersama En.Tazz yg sememang telah byk kali aku pool kereta dengan nya. Well aku tak nak sembang byk pasal prosedur baru atau method pelaksanaan P*C kali ni cuma apa yang dapat disimpulkan kerja pemilihan ini adalah sangat mencabar . Al maklum je lah baru setahun jagung dah dapat peluang keemasan ini so aku bersyukur pada Allah kerana diberi kepercayaan oleh stakeholder.

Got back from Ikwas on Saturday (pool bersama Mr.M) yang sememangnye salah seorang panel yang byk pengalaman so sempat jugak lar belajar tips tips perkhidmatan...hmmm biasa la dalam service, pencapaian akademik sahaja belum tentu you'll be a good worker but networking and capability to carry your duty is the most important things. Sambil mendengar lagu-lagu soundtrack Ayat-Ayat Cinta teringat kat Diana yg insist suruh aku watch this movie. So semalam sempat luangkan masa untuk watch this AAC and wow... teringat masa zaman muda2 dulu (perasaaan) ...well those yang belum tengok kalau ada masa boleh lah spare time sekejap coz this movie memang best and the story was succesfully blended with love and religious matters. Bukan jiwang OK... but again... every succesful man will stand behind him a woman.

3 comments:

Unknown said...

ermm incik aaadii, blh tak define a little bit w d phrase incik adi yang 'teringat masa zaman muda2 dulu'tu ... which part ya? heheheh ;)

swit@kon said...

waaaaaaaaaaaa
bestnye
dah jadi panel eh?
erm...syiok2

adifaizal said...

To my lover D': well sayang time dulu-dulu tu... isyk3..mlm karang bg tau bole tak...

switakon: Mmg best sbb 1st experience beza dengan jd fasi.