Aqeela

A STORY TO SHARE.....

Wednesday, October 15, 2008

Ganu Kiter

Salam Aidil Fitri dari Terengganu kali ini. Dah masuk 4 hari di TGG dan berat pun semakin bertambah disebabkan oleh makanan makanan yang memang sungguh sedap dan menyelerakan. Seafood fresh dari kapal..hmmm tak percaya ker but that is really true coz pakcik kawang tokey ikan..hehhehe. sotong setengah lengan lebih kurang 5 kilo, ikan tak tau nama ada 2 ekor dan ketam 5 kilo...fresh giler. Semalam sehari suntuk masak ngan diana prepare special dish untuk orang ganu. Naper? tak percaya ker.....
Ikutkan, memang tak cukup masa nak melawat sedara belah mama and sedara belah diana untuk hariraya ni tapi kawang cuma pilih sedara rapat jer. Ye lah... Tok Ki kawang kawin ikut sunnah.. lebih dari satu and anak2 ramai gak so sendiri mau ingat lar. Kalau gi umoh dia orang tak kan lar taknak hulur so dalam ekonomi yang meleset ni budget-budget jer la.
Hari ni plan nak gi umah pakcik di Marang dan Mak Angkat kat Kuala Berang. Pastinya (bayangan Khai akan menjelma semula sebab masa tu dia PP kawang di Hulu Terengganu) dan hari ini juga plan nak beli barang-barang untuk dibawa balik sebabnyer esok hari jumaat dan pastinya byk kedai yang tutup.
Last tuesday sempat gi kedai batik (tokeynya neibour uncle kawang)..hmmm unbelievable price sebab kalau korang gi pasar payang price dah mark-up almost 50%.... beli juga sampin songket yang harganya di k.l lebih kurang RM150 tapi disebabkan kroni dapat 50% diskaun. Actually price batik di TGG ni sangatlah murah kalau nak compare harga di K.l tu and sebabkan itulah kawang lepas ni tak nak beli batik kat K.l lagi lah. Arfa Batik..hmmmm showroom barunya yang saiznya lebih kurang DSG Kiara jalan kaki jer dari rumah kawang ni tapi sebab batiknya dah ada nama so price still mahal lagi but the design awesome.....
InsyaAllah saturday ni baru balik s.j dan next week akan balik untuk meneruskan khidmat pada negara. ahhh...byk nye kerja pasni.

2 comments:

JALAN REBUNG said...

Salam bro,

Perghhh best betul baca citer bro kat sana. Ada pergi Seberang Takir tak ..pekena air buah gelas besar ...Dulu pernah attached kat Kerteh for almost a year ..keje offshore.

Ada kursua ke bro ..ke cuti

Adi Osman said...

waaaaaaaaaa

seronot la konon tu?

hmmm.....tringin nak gi tegegeg lagi!

tapi lagi tringin nak gi bki!