Aqeela

A STORY TO SHARE.....

Wednesday, January 14, 2009

TAgiSme....


"Incik Adi dah bukak blog"..... MrTayo

" Belum lagi ....kenapa?".....me

"Incik dah kena TAg dgn Orang Chennai"....MrTayo

" Oh...yeker....itu hari masa bukak takda nama pong"..me

"FYI kor dah kena tag....aku pun kena gak...." MrTayo

"ok nanti aku tgk duluuuuuu......." me

So berdasarkan petikan skrip itu baru aku bukak blog and memang betul aku dah kena tag... oleh Incik Khai...



Senaraikan 10 perkara tentang orang yang tag kamu.



a) Perkenalan pertama semasa mula masuk servis....Program Unggul yang sememang menjadi kemestian kepada semua pegawai baru. Aku selaku koordinator untuk program pertama secara tidak langsung berhubung terus dgn Incik PP ini.


b) Nak jadi cerita....satu insiden telah berlaku ketika perlawanan Bolasepak (main mcm nak menang Worldcup)...luka lama berdarah kembali. Khai telah assist aku ke hospital dan sebagainyer... hmmm I think bibit2 mula kat situ lehhhh.....


c) Semakin rapat lepas tamat DPeeAaa, biasalahkan kalau dah 6 bulan dok tgk muka yg sama..


d) Menjadi rakan suara kotak berbagai warna..... hmmm missed that anekaragam....


e) Kalau aku ada adik pompuan sure aku dah bagi kat dia....sbb very the caring de mering.....


f) Memang betul kata Incik Tayo.... memang suka layan bebudak...anak aku yang very the reserved pun bole cair atas pujuk rayu khai.... anyway girlz if you need a man cari yang pandai tacle budak2 sebab sure jaga baik punyer.


g) Kita sesama jadi fasi untuk P*C..so byk gak ilmu yang aku cilok... bila dapat tau khai kena gi Chennai mmg sedih gak sbb hilang sorang kawan yang mmg hebat gak ilmu2 servis ni....


h) To be frank ....mamat ni boleh transform dirinya mengikut keadaan semasa.....mcm cameleon so I think not everybody boleh wat camtu sbbnya not eazy you know.... muka2 plastik mmg lar byk tapi kalau nak react trough the heart sangatlah suseeehhh... Incik tayo must setujukannnn


i) Aku ingat kalau jadi F.A mesti layak...but anyway to be in the servis lagi better kan.


j) Harap2 bertemulah jodoh cepat2 sebab kalau dah duduk jauh-jauh ni memang lah very the tough....semua beban ditanggung sorang2..so kalau ada partner ok gak ekk...(Swit..apa kata ko masuk meminang....aku pun happy gak tgk korang dua-dua ni....)hehehehee.....jgn mare khai....



Tulis novel kegemaran muu......



Bab ni yang payah sikit sebab to be frank kawe kureng baca novel..tapi dulu2 memang lar suka sesangat baca Danielle Steel..sebab nyer... cerita begitu mengasyikkan dan macam real.. especially cerita NAM... hmmmm sampai sekarang gue ingat lagi. Kalau local saya sangat suke membaca cerita Faisal Tehrani...(my long frenz...)...tapi dah lost contact. Plot2 cerita yang sangat menarik sehinggakan uols akan rasa seperti berada di tempat yg digambarkan w/c sebenarnya ia tidak berlaku pun.


Hmmm ...mmg dah habit aku untuk membaca buku siri motivasi tak kira lah sapa pun pengarang nyerrr....tapi yang pasti dan paling aku suka adalah "How to Win Friends and Influence People" by Dale Carnegie dan satu lagu adalah buku masakan... tak kisah lah sapa2 yang memasaknyer... memang ada cita2 nak bukak restoren tapi belum mampu lagi lar...
3)listkan benda yg paling kamu sayang......


Kalau tanya orang yang paling sayang...definitely my family tapi sebab dah tanya benda... so jawapannyer adalah:


a) Kenderaanku....mybike and mycar.


b) Koleksi kasut-kasutku.... (bini ku pun kalah sbb dalam stor penuh kasut adifaizal)


c) Barang2 motorku...assesories....hmmm beli masa kat overthesea.


d) Buku2 masa time study yg aku simpan dan tunggu masa jer diana nak buang.


e) Gambar2 lama yang aku simpan kat umah Shah Alam.... (gambar awek semua dah kena ban)




well..thats all for now.... hopefully you will enjoy urself overthere though it is really tough. Seperti yang telah diakurjanjikan SYMP....kita ikut jer . Demi agama,negara, bangsa, keluarga dan kawan2 yang tercinta.....


5 comments:

swit@kon said...

macam saya sahaja yang dikaburkan itu?

kapalkeras said...

doing fine bro.
cuma agak sedih biler kena nyanyi sorang2 kat rumah takder partner gelek.. huhuhu

Adi Osman said...

hmmm....

aku setuju apa yang dikatakan kau ittewww

sebab bila jumpa beliau aku rasa macam tengok iklan chameleon makan kerepek kentang ittewww


lebih kurang aku la jugak. boleh menjadi plastik polyol dengan sekelip mata!

Anonymous said...

saya pon sukalah buku tu. sangat suka! HTWFAIP.. lagi satu, Being Happy.

adifaizal said...

to swit: hehehehhee.....sapa ek?

khai: ajak lar asyawarai...

tayo: bila nak repeat ni....kotak kotak berwarna itu.

klyynnn: happy alwizzzzz